Garantivillkor Albin
På Albin är vår viktigaste uppgift att designa och tillverka kvalitetsmöbler som håller i generationer. Hur noggranna vi än är kan det hända att något går fel i samband med tillverkning i vår fabrik eller under transport.
Nedan förtydligar vi våra garantivillkor.
Vänligen läs våra köpvillkor för detaljerade villkor, regler och priser för returer och reklamationer. Vid returhantering se reklamation@stolab.se se eller kontakta kundtjänst 0371-33750.
Följande gäller för alla produkter.
Garanti:
Från och med den 25 juni 2024 erbjuder vi en 10-årig garanti från fakturadatum som täcker fabrikationsfel på samtliga möbler.
3 års garanti på elkomponenter /förslitningsdetaljer i mekanismer samt gaspatroner.
På textilier står textilleverantören för garanti.
Garantin omfattar inte slitage orsakat av onormal användning av varan än vad som rimligen kan förväntas i samband med normalt bruk.
Garantin omfattar inte naturliga variationer i trä, textiler, läder, fårskinn eller andra naturliga material.
Albin ansvarar ej heller för felaktig användning eller skador som bedöms ha uppstått på grund av felaktigt eller otillräckligt underhåll, felaktig förvaring eller felaktig montering från köparens sida, ej heller gäller garantin för direkta eller indirekta konsekvenser av ovanstående.
Vid specialanpassningar av produkt förbehåller vi oss rätten att reservera oss för gällande garanti.
Levererad produkts träyta eller kulör kan avvika från trä-eller färgprov. Prover likt dessa kan enbart ses som ett vägledande exempel.
Albin förbehåller sig rätten till ändringar i möblernas form, konstruktion samt kulör.
Transportskador:
Vid mottagande av varor och kartongen är defekt måste avvikelser alltid skrivas på fraktsedeln. Saknad anteckning resulterar i att klagomål inte kan accepteras. Mottagaren ska omedelbart underrätta Albin om avvikelse.
En skada som är synlig eller dold vid mottagande ska rapporteras senast 5 dagar efter mottagandet, kontakta vår kundtjänst 0371-337 50 / reklamation@stolab.se. Ytterligare kostnader i samband med transportskador ersätts inte av Albin.
Returer och reklamationer
Returer vid reklamation får ej ske utan vårt godkännande. För snabb och korrekt behandling av returer och reklamationer ska returhandling åtfölja godset med hänvisning till reklamationsnummer. I de fall returen ska ske på Albin bekostnad ska av Albin utsedd transportör anlitas. Återrapportering till köpare ska ske inom 5 arbetsdagar.
Reklamation - Är du contract-kund / återförsäljare mot contract?
Skicka in reklamationen via reklamation@stolab.se.